سیر تا پیاز آزمون زبان انگلیسیدولینگو
نوشته شده توسط : admin

آموزش آنلاین زبان انگلیسی

آزمون زبان انگلیسی دولینگو ( Duolingo English test ) یک آزمون آنلاین زبان انگلیسی برای سنجش مهارت آموزش آنلاین زبان انگلیسی دانشجویان و دانش آموزان در سطحی بین المللی است. از مزیت اصلی این آزمون آنلاین زبان انگلیسی می توان به آنلاین بودن اشاره نمود. به این معنی که برخلاف سایر آزمون های بین المللی زبان انگلیسی مانند آیلتس، تافل و... در آزمون زبان انگلیسی دولینگو نیاز به حضور فیزیکی داوطلبان نخواهد بود و آنها به راحتی می توانند این آزمون را در هر زمانی که تمایل دارند در منزل برگزار کنند. همانطور که می دانید با با شیوع ویروس کرونا در سراسر دنیا از جمله کشورمان، متاسفانه بسیاری از فعالیت‌های گروهی لغو و به تعویق افتادند. بخش های آموزش آنلاین در کشور نیز از این موضوع مستثنی نبودند و بسیاری از آزمون ها همانند آزمون دکترا و آزمون‌های استخدامی، لغو و به زمانی دیگر موکول شدند.بنابراین آزمون زبان انگلیسی دولینگو با در اختیار داشتن یک مزیت ویژه، یعنی آنلاین بودن گزینه بسیار مناسبی برای افرادی است که در این روزها قصد شرکت در یک آزمون بین اللملی زبان انگلیسی را دارند و به نمره آن نیاز دارند.

این آزمون زبان انگلیسی در کدام دانشگاه ها و موسسات اعتبار دارد؟

توجه داشته باشید که نمره‌ی آزمون Duolingo زبان انگلیسی برای بیش از 500 دانشگاه و کالج در سراسر جهان معتبر است. اما مثلا این آزمون مورد تایید دانشگاه‌های کشور استرالیا نمی باشد. به همین منظور به داوطلبین عزیز توصیه می شود که پیش از ثبت نام در آزمون،لیست دانشگاه‌هایی که آزمون زبان انگلیسی دولینگو را قبول دارند را بررسی کرده  و با جستجو کردن نام دانشگاه مقصد خود، از مورد تایید بودن یا نبودن این آزمون زبان انگلیسی برای آن دانشگاه اطمینان حاصل کنند.

ابزارهای لازم برای برگزاری آزمون زبان انگلیسی دولینگو چیست؟

همانطور که پیش از این ذکر شد، دولینگو یک آزمون آموزش آنلاین زبان انگلیسی است بنابراین آزمون زبان انگلیسی در هر زمان و هر مکانی با دسترسی به اینترنت قابل برگزاری خواهد بود. فهرست کامل موارد مورد نیاز برای آزمون زبان انگلیسی دولینگو شامل: پاسپورت، محیطی آرام با نور مناسب، 60 دقیقه زمان آزاد، دسترسی به اینترنت و یک کامپیوتر می باشد.

مزیت های آزمون زبان انگلیسی دولینگو چیست؟

مدت زمان این آزمون تنها حدود ۱ ساعت است که نسبت به سایر آزمون های بین المللی زبان انگلیسی زمان بسیار کمتری است و نتیجه آزمون ۲ روز بعد اعلام خواهد شد. هزینه ثبت نام در آزمون ۴۹ دلار است که داوطلبان ازطریق سایت های پرداخت آنلاین می‌توانند آن را پرداخت کنند. یکی دیگر از مزیت های خوب این آزمون زبان انگلیسی این است که امکان ارسال کارنامه برای دانشگاه‌های مختلف بدون نیاز به پرداخت هزینه‌ی اضافی وجود دارد.

قوانین برگزاری آزمون زبان انگلیسی دولینگو چیست؟

در مدت زمان برگزای آزمون زبان انگلیسی داوطلب به هیچ ععنوان نباید از جلوی دوربین کنار برود.در مدت زمان برگزاری آزمون داوطلب فقط باید به دوربین نگاه کند. به عبارتی داوطلب نباید سر خود را از جلوی دوربین بچرخاند و به اطراف خود نگاه کند.در تمام مدت زمان آزمون زبان انگلیسی صفحه آزمون نباید از حالت فول اسکرین یا تمام صفحه خارج شود.در مدت زمان برگزاری آزمون زبان انگلیسی گوش های داوطلب نباید به هیچ عنوان پوشانده شود در غیر این صورت تقلب محسوب می شود.در مدت آزمون زبان انگلیسی صورت صحبت با شخص دیگر و یا دیده شدن شخصی دیگر در دوربین، این آزمون تصحیح نخواهد شد.در صورت تقلب از یادداشت و یا استفاده از موبایل این آزمون زبان انگلیسی تصحیح نخواهد شد.

نحوه زمان بندی آزمون زبان انگلیسی دولینگو چگونه است؟

آماده سازی و یادآوری قوانین و الزامات آزمون زبان انگلیسی : 5 دقیقه تست اصلی (شامل تست مهارت های Reading, Speaking, writing و Listening که نمونه سوالات پر کردن جاهای خالی، خواندن یک متن، نوشتن و صحبت کردن درباره‌ی موضوعات مختلف، توصیف عکس وهمچنین گوش کردن و انتخاب کلمات گفته شده است): 45 دقیقه.ثبت پاسخ های داوطلب: 10 دقیقه.

محتوای آموزش زبان انگلیسی دولینگو 

این آزمون مانند آزمون های TOEFL و IELTS، چهار مهارت اصلی آموزش زبان انگلیسی یعنی: خواندن، گوش دادن، صحبت کردن و نوشتن را مورد ارزیابی قرار می دهد.نکته حایز اهمیت در مورد محتوای آزمون، سازگاری آزمون با عملکرد داوطلب در طول آزمون است به این معنی که بر اساس میزان پاسخ­دهی داوطلب به سؤالات، سطح سختی سؤالات در هر بخش تغییر خواهد کرد. بنابراین اگر داوطلب سوالات ابتدایی را درست پاسخ دهد، سوالات بعدی برایش سخت­‌تر خواهد بود. و اگر سوالی را اشتباه پاسخ دهد سوالات بعدی آسان تر خواهند شد تا اینکه دوباره بتواند به آن ها درست پاسخ دهد و این فرآیند تا پایان آزمون تست ادامه خواهد داشت.همانطور که قبلا اشاره کردیم، دولینگو تمام مهارت­‌های زبان انگلیسی خواندن (Reading)، نوشتن  (Writing)، مکالمه  Speaking)) و گوش دادن  (Listening) را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.به داوطلبان عزیز توصیه می شود که که قبل از شرکت در آزمون آموزش زبان انگلیسی نمونه تست¬های آزمایشی که بر روی سایت دولینگو قرار گرفته است را تمرین کنند تا با انواع سوالات، محیط و شرایطی که در آزمون با آن مواجه خواهند شد آشنا شوند.

نحوه نمره دهی در آموزش زبان انگلیسی دولینگو چگونه است؟

نمره این آزمون به مدت دو سال اعتبار دارد و حداکثر نمره کسب شده در آن 160 می باشد نمره بین 10 تا 55: داوطلب اطلاعات بسیار پایه‌ای از زبان انگلیسی و درک محدود از آن دارد. نمره بین 60 تا 85:  داوطلب توانایی درک اطلاعات اصلی در مکالمه زبان انگلیسی  و متون روزمره مثل کار و تحصیل را دارد. نمره بین 90 تا 115:  داوطلب توانایی برقراری ارتباط و درک اکثر موضوعات زبان انگلیسی حتی مطالب نا آشنا را دارد.  نمره بین 120 تا 160: داوطلب تسلط بر زبان انگلیسی مکتوب و مکالمات محاوره‌ای روزمره ( written and spoken language) و قابلیت استفاده از آموزش آنلاین زبان انگلیسی Diako.ir با تسلط کامل را دارد. 

 





:: برچسب‌ها: آموزش آنلاین زبان انگلیسی+ آموزش انلاین زبان+زبان انگلیسی+آموزش زبان+دیاکو ,
:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: